что стоит знать о пружин

Millal on vaja vahetada autol vedrusid?
Vedru on tehtud kestmaks lugematul arvul töötsükleid, kuid aja jooksul siiski vedru omadused nõrgenevad. Selle põhjuseks võivad olla järgmised asjaolud:

  1. Materjali diameeter väheneb korrosiooni tõttu.

  2. Suur töötsüklite arv põhjustab materjali väsimust ning vedru ei naase algmõõtmeteni.

  3. Vedru tööd nõrgendavad ka mehaanilised vigastused. Kõige äärmuslikumaks põhjuseks vedru vahetamiseks on aga tema murdumine. 
    Üldiselt võttes on vedru omadused peale 5 aastat kasutusaega või 100 000km läbimist halvenenud sedavõrd, et on soovitatav need välja vahetada. Hea on teha seda tööd koos amortisaatorite vahetusega, kuna sageli on osa tööd ühist. Ka annab üheaegne vedrude ja amortisaatorite vahetus maksimaalse tulemuse auto sõiduomaduste parandamisel. Vedrusid tuleb alati vahetada paarikaupa (korraga tuleb vahetada ühel sillal kõik vedrud), sest vedru hoiab auto kaalu. Kui üks vedru on uus ja teine vana, tekib auto kere ebaühtlane kaalujaotus, mis mõjutab sõiduomadusi. Kuna tihti osutub vedrude vahetus oskusi nõudvaks, eritööriistu vajavaks ja isegi ohtlikuks tööks, siis soovitame nende vahetuseks pöörduda kogemustega autoremondi-ettevõttesse, kellel on vastavad tööriistad ja oskused.

 

Miks on vaja vahetada autol vedrusid?
Murdunud või lihtsalt vananenud vedrud halvendavad juhitavust ja võivad olla ohtlikud. Vananenud vedrudega efektiivsus pidurdamisel ja suunamuutusel halveneb, kuna vedru ei ole võimeline piisavalt reageerima tekkivatele jõududele. Kui auto tagavedrud ei toeta piisavalt autokeret, võivad autotuled hakata pimestama vastusõitjaid. Kui väheneb vedrude võime hoida auto kaalu, läheb ülemäärane koormus erinevatele vedrustuse osadele (puksid, amortisaatorid, amordilaagrid jne), mis hakkavad kuluma enneaegselt.


Kilen kodulehekülg: http://www.lesjoforsab.com/default-uk.asp